07 Jun

Café Citybranding: WSDH over de maatschappelijke waarde van sport

Op dinsdag 28 mei vertelden Job en Cuba iets over de maatschappelijke waarde van sport én hoe wij met Werken aan Sportstad Den Haag de Haagse merkwaarden toepassen. Wat is Café Citybranding? Over welke Haagse merkwaarden hebben wij het en hoe komt dat terug in ons werk? In deze blog vertellen wij dit en delen we leuke beelden van deze inspirerende middag.

Wat is Café Citybranding?

Café Citybranding is een speciale middag voor een brede groep van Haagse professionals. Dit wordt georganiseerd in een Haags café. Het doel van zo'n middag is om elkaar te inspireren over het gebruik van de Haagse merkwaarden in hun werkzaamheden. In oktober 2023 werd de vorige (Grand) Café Citybranding georganiseerd door Bureau Citybranding*. Deze keer komen zo'n 60 professionals naar het gezellige Haagse Café Rootz.

Er staan 5 presentaties klaar van een kwartier. Na een boeiend verhaal over de Haagse zorginnovatiehub én Stichting Spinoza Den Haag, is WSDH aan de beurt. Job Schenau (directeur-bestuurder) en Cuba van Ruiten (sportcoördinator) vertellen iets over de maatschappelijke waarde van sport. De voordelen die sporten je oplevert als individu, maar ook de effecten die het heeft op de maatschappij en dus ook op de stad Den Haag.

Het publiek komt meer te weten over hoe maatschappelijke betrokkenheid - één van de merkwaarden van Den Haag - door heel de stad tot uiting komt met Streetsport en de verenigingsondersteuning van WSDH. Er is dieper ingegaan op de voorbeelden van het Krajicek Scholarship model én ondersteuning binnen het thema 'Positieve sportcultuur' bij Haagse sportverenigingen. En dat allemaal in een (Haags) kwartiertje.

De overige sprekers hadden weer een andere, eigen boodschap. Juist dat verschil tussen de presentaties was leuk om te zien. Als ook de verhalen over de gebiedsontwikkeling in Laakhavens en de heropening van de Meppel in Zuidwest geweest zijn, wordt de middag afgesloten met een gezellige netwerkborrel en wat muziek. En dat gebeurt op z'n Haags met muzikant Jhilani Wijsman, beneden bij Café Rootz.

Café Citybranding in beeld

Tijdens de middag zijn er foto's gemaakt. Meer beelden van Café Citybranding op LinkedIn.

*Café Citybranding is een initiatief van Bureau Citybranding. Bureau Citybranding kijkt bij nieuwe plannen of de Haagse positioneringsstrategie voldoende meegenomen worden. Daarnaast onderzoekt het bureau wat Hagenaars vinden van hun stad, wat er beter kan en helpen ze met de communicatie richting de stad.